lördag 3 juli 2010

Dagen före ironman

Lördag 3 juli. 38 km cykel.
Jag ville cykla till simbanan delvis för att rekognocera och delvis för att få en trevlig tur. De andra sa att det skulle vara omöjligt cykla dit på tävlingsdagen pga avspärrningar och därför tänkte jag cykla dit dagen före samt ta tåget och gå dit tävlingsdagen. Simarenan ligger drygt en mil söder om Frankfurt centrum, men den väg jag valde att cykla är klart längre, bortåt två mil. Det var ännu lite längre eftersom det kortaste vägen var ren skogsstig, inget för racercykel. Jag såg sjön och simarenen lite på avstånd och cyklade hem en klart kortare väg längs en stor bilväg som inte var så hårt trafikerad som jag trott. Det var nämligen fotbollsmatch på gång, Tyskland-Argentina, som började ungefär när jag var tillbaka. Jag såg delar av den på en uteservering och det blev 4-0 till Tyskland, och alla inkl jag jublade vid varje mål. På kvällen var alla galna och det var ett enormt tutande med biltutor.

__In English__
I visited the swim arena to get some extra bike miles and to check it out. Afterwards I watched the football/soccer match Germany-Argentine on TV in a park bar. Germany won and local people were really excited for that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar