söndag 27 juni 2010

Lång dag i Skåne och Danmark

Dag 2. Planen var 20 mil till Vordingborg på södra Själland. Jag skulle vara där senast kl 18, så jag började cykla redan kl6.15. Jag var i Helsingborg kl 9 och tog första färjan över. Från Helsingör cyklade jag Strandvejen, där det var mycket cyklister.I Köpenhamn stannade jag bara för en stor korv och dricka, innan jag fortsatte. Det var cykelbana och bebyggelse hela vägen 8 mil Helsingör-Köge. Efter Köge kunde jag se att det var ok med tid för att hinna, så jag tog ett par vilopauser. Det var dock backigare än jag trott så jag kom till Vordingborg med 10 min kvar. Tyvärr cyklade jag vilse så jag fick ringa vandrarhemmet och be dem vara öppna några min till. Efter cyklingen kände jag av knäna, hoppas det inte blir värre. Lättare i morgon, 11 mil.
/Bengt-Inge


Färjan till Helsingör.

Vägen till Vordingborg.

__In English__
Day 2; 194 km.
I started at 6.15 am since I needed to be at the hostel in Vordingborg at 6pm.
Directly to Helsingborg, and using the ferry to Helsingør, and to Copenhagen. Only a short stop there for a sausage lunch. Then on towards Køge. After Køge I had some break, but the rest of the trip took more time than I thought. I had to call the hostel to ask them to be open a few minutes more. I had some knee pain after the long and tough cycling.

2 kommentarer:

  1. Coolt att du cyklar ner till Frankfurt, B-I! Hur går det?

    SvaraRadera
  2. vi vill se bilder på din framfart, men stanna innan du knäpper!!!

    SvaraRadera