tisdag 29 juni 2010

Vilodag med tåg

Dag 4. 38 km. Från Dahme (mellan Puttgarden och Lübeck) till Lüneburg (sydöst om Hamburg). Jag var såpass sliten i benen att jag mer eller mindre bestämt mig för att ta en vilodag, och ta tåget till slutmålet Lüneburg, dit det var 15 mil. Det var bara frågan om jag skulle cykla till första järnvägsstation, Neustadt, 35 km eller Lübeck, minst 6 mil. I Neustadt valde jag att ta tåget till Lübeck och sedan cykla runt lite och ta en stadsrundtur med buss. Jag hade gott om tid nu. Sedan tog jag tåget till Lüneburg, och cyklade runt lite där. I Lüneburg var det ett hotell bokat som var OK.

__In English__
Day 4. 38 km bicycling. From Dahme to Lüneburg. I had rather worn legs, so I decided I needed a rest day by using the train. I bicycled to Neustadt, and took the train to Lübeck, where I had plenty of tome for sightseeing. Then the train to Lüneburg, where I had booked a hotel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar