tisdag 22 juni 2010

Sedan sist har jag förberett mig för den långa cykelturen till Frankfurt. Jag har cyklat nästan varje dag till jobbet (25 km tur och retur) plus mer för att få mer träning. Jag har också provat utrustning, särskilt hur packningen ska monteras på racercykeln. Jag har nu ett sätt som verkar fungera. På lördag den 26 startar jag cykelturen till Frankfurt. Jag har nu bokat all övernattning utom natten före Frankfurt, för jag vill kunna improvisera lite och släppa lite på kontrollen och välja väg friare.

Jag har också tränat mer simning, nu i bassäng, i Åby. Först i torsdags, på egen hand. Jag simmade crawl, utan något flythjälpmedel. Det kändes tyvärr inte bra och hastigheten var inte bra heller. Jag har nog tappat teknik för att jag har simmat rätt lite under vinter/vår. De råd jag fått på lägret fungerade inte. Man måste sparka om man inte har ett flythjälpmedel och det har jag nog delvis tappat känslan för.

På tisdag tränade jag simning igen, nu med Triathlon Väst-kompisarna. Det kändes bättre för jag hade ett flythjälpmedel mellan knäna. Det känns ungefär som med våtdräkt och jag slapp sparka och kunde koncentrera mig på att simma rakt och ha rak rygg. Det gick mycket snabbare.

Bengt-Inge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar