torsdag 24 juni 2010

Packning för cykelturen

Igår packade jag större delen av packningen för cykelturen. Jag kollade att allt finns, fast det är ett fåtal saker jag ska fixa. Jag kör med lätt packning med bara 2-3 uppsättningar cykelkläder, varav en på mig och ett par cykelskor plus "civil" tröja och byxor och lätta skor, plus diverse ditt och datt. Det är ändå en lång lista med prylar som jag har skrivit på ett tag.

Ringnyckel(15mm), skiftnyckel, Insexnycklar, Lagnprylar, slang, pump, lås, cykeldator, Svensk flagga, Spännband, klocka, Band och pluggar till styret, plastflaskor 2 st, chokladhållare, hjälm, ringklocka, framväska, nat idkort, Visa-kort*2, vandrarhemsskort, Försäkringskassekort, pengar (SEK/DKK/EUR), mini plånbok, Kamera, Mobil, elsladd, hörlur, låtar, Bokning-flyg-spec.bagage, karta, plastpåse för mobil/kamera, penna, Solglasögon, k-linser, glasögon, hemnyckel, rakhyvel, tandborste, solskyddsmedel, voltaren, cykeltröja, långärmad tröja, kortärmad 3st, lösärmar, jacka, kals syntet 3 st, orange tights, svarta korta/långa, civil tröja, civila byxor, strumpor 3 par, cykelskor, gångskor, huva, handskar, cykelhjälm, plastpåse för skor

Trots den långa listan väger det bara 3-4 kg.

I Frankfurt måste jag skaffa mer: Tjock tejp (minst 10 m), kartong el plast, Extra väska för bla hjälm, mer kläder.

Jag ska flyga hem och måste ordna någon slags emballage för cykeln. Det får ordnas på måndagen. Jag flyger på måndag kväll. Jag behöver en större väska där bla. hjälmen kan vara, så jag ska köpa någon tygväska. Jag ska också skaffa lite mer kläder för att vara mer presentabel för kompisarna.

Ser fram emot detta.

/Bengt-Inge

___In English:___
I plan a bicycle adventure, of 1200 km, to be done in 7 days, from my home city Gothenburg, Sweden to Frankfurt, Germany. The departure date is 26 June 2010. In Frankfurt I will watch the Ironman European Championships (http://www.ironman.de) which takes place on 4 July. Some of my friends will take part in the age group classes in this event.

In today's blog I described my luggage, which will weigh about 3-4 kilos. I will spend the nights on hotels or hostels, so I need not so much luggage. I will fly back home which will need some extra preparation regarding packing the bicycle etc.

/Bengt-Inge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar