onsdag 30 juni 2010

Bättre ben och långt igen

Dag 5. 160 km.
Denna dag tänkte jag cykla hela sträckan som var planerad 15 mil från Lüneburg till Schöningen öster om Hannover. Iväg från hotellet kl 8, först huvudvägen söderut, sedan en småväg via Ebstorf och Wrestedt. Här skrev jag ett Facebookinlägg om hur bra det kändes. Jag nådde fram till Elbe-Seiten-kanalen och tänkte följa den ett bra tag då den går i rätt riktning och är helt platt. Tyvärr var det grusväg där så jag valde andra vägar efter ett tag. Sedan nådde jag mer tätbefolkade områden även om jag undvek storstaden Wolfsburg. Långt om länge nådde jag målet Schöningen, även om det blev nästan 16 mil och att vandrarhemmet låg ett bra stycke ovanför staden, vilket innebar en rejäl backe. På kvällen försökte jag planera de två sista dagarna med hjälp av nyinköpta kartor. Kartorna var urrivna sidor ur en kartbok. Jag köpte en kartbok på en stor bensinstation, rev ur de sidor jag behövde och slängde den, hade inte plats. Önskade en hopvikt karta med det hade de inte.














Foto över Elbe-Seiten-kanalen.

__In English__
Day 5. 160 km.
No train today. Southbound bicycling on lovely small roads. Then along the Elbe-Seiten Canal. It is absolutely flat which is why I planned to follow it. Unfortunately gravel road, not good for a race bike, so I selected parallell roads. Accomodation at a hostel on top of a high hill near Schöningen, located east of Hannover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar