tisdag 15 juni 2010

På lördag och söndag var det mera simträning. Det hindrade inte att det på fredag kväll var två fester samtidigt. Det var sommarfest med jobbet kl 18. Jag var där runt 1½ timme och åt mat och drack öl. Sedan åkte jag hem till Chrisse, en av deltagarna i simhelgen och där var vi 6-7 st som åt och pratade och såg triathlonfilmer. Det var kul.

På lördagens simträning var det två pass. Temperaturen var troligen lägre än på fredagen. Vi körde diverse övningar, såsom att simma runt bojar, samt att simma över varandra och trycka ner varandra i vattnet. Allt var träning för realistiska situationer under triathlonsimning. Vi fick också individuella råd om vilka fel vi gör i tekniken. Jag fick bland annat rådet att vrida huvudet mer i samband med andning, annars vrids kroppen mycket. Detta råd tror jag var bra för jag tror jag ökade hastigheten jämfört med andra. Jag fick också rådet att se till att armen och axeln lyfts upp ur vattnet på båda sidor.

På söndagen var det mer simning. Vi körde bland annat något som liknande vattenpolo. Vi hade en boll och kastade runt den och jagade den. Det var kul tyckte alla.


Jag tyckte detta var ett kul arrangemang. Jag hade inte tänkt vara med men blev övertalad av Chrisse. Det var värdefullt med individuella råd. Jag måste köra en bassängträning snart för att se hur det känns och prova min nya teknik.

Bengt-Inge Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar